Vliegreis en aankomst - Reisverslag uit Kongolo, Congo, Democratische Republiek v van Sophie Erven - WaarBenJij.nu Vliegreis en aankomst - Reisverslag uit Kongolo, Congo, Democratische Republiek v van Sophie Erven - WaarBenJij.nu

Vliegreis en aankomst

Door: Sophie van Erven

Blijf op de hoogte en volg Sophie

14 April 2014 | Congo, Democratische Republiek v, Kongolo

Wát een vlucht.. Ik vloog sowieso voor het eerst, maar ik heb me echt verbaasd. IK ben op reis met 5 andere zwerfjongeren met wie ik het nu al erg goed kan vinden. Verder zijn wer 6 feyenoord hooligans waarvan ik bang ben dat zijn de tent zullen afbreken, 6 mensen uit een forensische instelling waar ik hopelijk drugs mee kan dealen en 4 lesbische allochtonen, ik heb het niet zo op allochtonen, daar heb ik altijd ruzie mee, dus daar ga ik niet mee om. Ik weet niet zo goed wat ik van al deze mensen moet vinden en ik vraag me af hoe ze over mij denken.

We stapten geblindoekt het vleigtuig in want we mochten niet ween waar we heen gingen. In het vliegtuig heb ik kennis gemaakt met Kimberley Jaspers. Zij zit in een forensische instelling en gebruikt ook regelmatig drugs. Zodra we de kans hebben gaan we een dealtje sluiten. Aan de kennismaking zat ook een opdracht vast. We moesten elkaar leren kennen waarnaar Jet van Klaveren ons vragen ging stellen. Voor elke vraag die we goed beantwoordden over elkaar, kreg ons team 500 euro. Dat vond ik een beetje raar want ik doe toch niet mee aan wie is de mol? Ik heb toch erg mij best gedaan, want geld heb ik hard nodig. Met ons team hebben we het mooie bedrag van duizend euro bij elkaar gehaald.

De volgende opdracht was het bedenken van een yel. De beste yel won 1500 euro. Wij hebben erg ons best gedaan, maar de hooligans wonnen het bedrag. Ik vond dat erg oneerlijk. Ik bedoel, Jet ziet toch ook wel dat wij het geld hard nodig hebben. Bovendien gilden zij de boel bij elkaar. Ja, zo kan ik ook wel een yel bedenken.

Toen we landden, kregen we te horen dat we in Kongo zaten. KONOGO?! In Afrika. Afrika is een arm werelddeel. Toen ik dat hoorde, zonk de moed mij behoorlijk in de schoenen. Ik had meteen niet zoveel zin meer in de reis. Ik had eerlijk gezegd liever op een luxe resort gezeten. Maar ja, ik mag niet klagen. De reis is gratis.

Tags: P1C A1

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Sophie

Welkom op mijn profiel! Hier kun je mijn reisverslagen lezen vanuit de Nederkandse antillen. Enjoy! X

Actief sinds 28 Maart 2014
Verslag gelezen: 109
Totaal aantal bezoekers 1564

Voorgaande reizen:

28 Maart 2014 - 05 April 2014

Verleg je grenzen!

Landen bezocht: